21 December 2012

21.des: Vi sover til lunsj, wallabies, pizzaparty

Bitte, bitte lille julaften her i Margate. Vi føler oss veldig velkomne - her er huset snudd på hodet, Ida og jeg og begge gutta har fått Silje sitt enorme rom og Elise og Silje sover på gjesterommet.  Vi våkner ikke før 11.00, og står opp en etter en. Ferdig med frokost kl 13.00 og da er det bare 2 timer før Kjersti kommer hjem til juleferie - hun har siste dag på jobben i dag.

Elise og Silje starter på julebakst og gutta finner ut at det er Nintendo på TVen her.  Ida setter på en maskin med skittentøy, det er på tide nå.

Når Kjersti kommer hjem bestilles pizza og vi (Kjersti og jeg) henter Tim på jobben  - de har hatt en liten juleavslutning før helga.  Skjønt - Tim virker helt edru i forhold til bilen vi kjører ved siden av hjemover - der har det blitt en øl for mye i løpet av dagen.

Hjemme igjen får jeg smake på Tims hjemmelagde øl - vi skal visst lage mer av det i morgen.  Deretter blir huset fullt.  Koselig.  Britt(Kjersti sin mor - vært her en måned) og Margaret(Tims mor - bor i Perth), Tims søster og 2 barn samt et annet vennepar og 2 barn kommer på besøk.  Veldig hyggelig for alle sammen.  Jeg blir sendt ut i garasjen for å hente avkjølet hvitvin og jeg spør om hva jeg skal ta med inn, er Tims svar: "whatever makes them happy", og det synes jeg er litt betegnende.  Her "på landet" har de altså stoooor garasje, de bodde i den mens de pusset opp huset for 4 år siden!

Når det skumrer kommer kenguruene fram.  4-5 stykker kommer helt inn til huset - spennende!  Det er de forholdsvis små variantene - kanskje 50-60 cm høye oppreist - som kalles wallaby.  Ganske fascinerende - spesielt for Lavrans og Torjus tror jeg.

Lavrans og Torjus sover ved et stort vindu som går fra gulv til tak og har super utsikt over hagen og hele dalen og himmelen.  Spennende å ligge slik å se både nye dyr i hagen og ny stjernehimmel.  Vi sier natta til Sydkorset og Orions belte før vi sovner.

No comments:

Post a Comment